26 Mart 2014 Çarşamba

ELGİZ-“GENÇ KOLEKSİYONERLER SERGİSİ”-YILMAZ PARLAR

“GENÇ KOLEKSİYONERLER SERGİSİ”

Elgiz Müze bu sefer kapılarını “Genç koleksiyonerler sergisi” olarak sanatseverlere açtı. 5 genç kuşak koleksiyoner, Ahu Büyükkuşoğlu Serter, Ebru Özdemir, Hüma Kabakçı, Mehmet Ali Bakanay, Tansa Mermerci Ekşioğlu’nun koleksiyonlarından seçkileri, küratör Haşim Nur Gürel ve müze ekibi tarafından kurgulanıp, tasarlanarak, izleyicilerle buluştu. Açılışta bir araya gelen sanatcılar, koleksiyoncular çağdaş sanat serlerini uzun süre izleme fırsatı buldular.

   

7 mayısa kadar açık olan serginin ev sahipliğini yapan  Elgiz müzesinde sergi bağlamında çeşitli etkinliklerin yer alacağını Elgiz müzesi pazarlama ve medya direktörü, Pınar Akalın’dan öğreniyoruz.

Pınar Akalın müzenin bu seneki programının  çok kapsamlı ve zengin olduğunu söyledi. Akalın “Koleksiyoner olarak tutkularını, sanatcıya ve sanata olan sorumluluklarıını ve seçim nedenlerini açıklayan da bir sergide  eserleri yer alan sanatçıları ; Ali Taptık, Ahmet Oran, Ardan Özmenoğlu, Azade Köker, Burak Delier, Emin Ansen Atilla, Erinç Seymen, Haluk Akakçe, Hatice Güleryüz, Hera Büyüktaşçıyan, Iman Issa, Klara Kristalova, Mat Collishaw, Necla Rüzgar, Nezaket Ekici, Nilbar Güreş, Patrik Kovacovsky,Ramazan Bayrakoğlu, Robert Montgomery, Shahpour Pouyan, Sophie Calle, Susan Hefuna, Taner Ceylan, Volkan Aslan, Yuşa Yalçıntaş” olarak sıralıyor.
Pınar Akalın’a programı soruyoruz “ Elgiz Müzesi bu sene ağırlıklı olarak ücretsiz coçuk atölyeleri programlarına devam ediyor, konsolosluklarla yapılan ve özellikle koleksiyondaki yabancı sanatcıları tanıtan programlar, ve mayıs ayından itibaren gösterilen ilgi doğrultusunda başlayacak art for business programı çercevesinde yapılacak ve iş adamlarını da içine alan farklı kitleleri cağdas sanata yaklastırmak amacıyla verilecek kurslar ise, müzenin yenilikci programlarından, Ayrıca Bu sene 2.cisi yapılacak olan genc heykeltraş sanatcılarının eserlerini sergileyecekleri teras sergileri de yaz döneminin programları arasında.”
Genç koleksiyoner Mehmet Ali Bakanay ile kısa söyleşide koleksiyon merakı ilk sorumuz oluyor “Küçük yaşlarımdan beri sevdiğim sanatçıların resimleri, desenlerini ve baskılarını alırdım. İleri yaşlarda, bu yerini daha bilinçli toplamaya bıraktı. Koleksiyonerlik bir tutku diyebilirim.

ilk eser?  “İlk sanat eserim, daha çocukluk yaşlarımda anneannemin bana Fransa'daki müzayededen hediye olarak aldığı, Abidin Dino'nun İstanbul serisinden küçük bir mürekkep çalışmasıydı. Oldukça naif bir eser, hala ofisimde durur. 

Şu anda ilgi duyduğunuz eserler ? “Daha çok kavramsal eserlere ilgi duyuyorum. Genelde diptik işleri toplamaya gayret ediyorum. Son zamanlarda dualite temasını koleksiyonumda oluşturmaya çalışıyorum. Ben bir koleksiyon oluştururken ruhsal olarak akraba olan eserleri bir araya getirerek oluşturuyorum. 

Akrabalıktan kasıt? “Akrabalıktan kastım, farklı sanatçılardan eserler olsalar bile, o tek tek eserlerin yan yana geldiklerinde bir bütün oluşturmaları. Bu bütünlük tematik olarak, tarz ve yaklaşım olarak birbirine yakın eserler olmasıdır.”

Koleksiyonda Dikkat ettiğiniz hususlar? Sanat eseri alırken spekülasyonlardan ve manipülasyonlardan uzak durmaya çalışıyor, kalbimi ve bilgimi takip ediyorum. Alacağım eser kadar sanatçıya yoğunlaşıyorum.  Dolayısıyla bir sanatçının işini alırken, o sanatçının kişisel sanat serüvenine,  üretme sürekliliğine, kendini yenilemesine, işine karşı gösterdiği tutkuya ve ciddiyete, bakarım. Risk almayı seven, araştırmacı ve okuyan bir sanatseverim. Hersey bir yana kendim için sanat eseri satın alıyorum.” 

Elgiz Müzesiyle ilgili olarak koleksiyonlar? “Elgiz Müzesinin düzenlemiş olduğu Genç Koleksiyonerler Sergisi’nde koleksiyonumun son doneminden gördüğünüz örnekler, bu üretim sürecinde maddi ve manevi desteğim olan ve bütünüyle gelişim süreçlerini takip edebildiğim sanatçıların eserleri.”  

İlglilerin güvenlik kulvarı sayacından geçenlerin sayısının 400 kişiden fazla olduğunu söylediği sergi çok ilgi göreceği muhakkak.



yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder