23 Şubat 2013 Cumartesi

Türkiye Perakende Geliştirme Konferansı 2013’ -Yılmaz Parlar

HER SEKTÖRDE PERAKENDECİLİK FIRSATLARI

Noppen tarafından son derece başarılı organizasyonu ‘Turkey Retail Development Conference’ ile The Marmara Taksim Hotel’de 21-22 Şubat 2013 tarihleri arasında. perakende sektörün- yerli-yabancı perakendecileri, alışveriş merkezi yatırımcıları ve sektöre servis sağlayan firmalar yetkililerini bir araya geldi.

Avrupa, Asya ve Afrika’da yılda 50’den fazla uluslararası konferansı düzenleyen Noppen bu konferans konseptinde ağırlık Yabancı yatırımcıların Türkiye’ye bakış açısı nedir, online perakendecilikte fırsatlar nelerdir’ gibi konular yer aldı.

VIALAND Genel müdürü Alev Kahraman 30 milyon turist Beklentiklerini ifade ederek Türkiye'nin en büyük 50'den fazla konumlu Alışveriş Bölgeli alışveriş ve eğlence hedefli VIALAND hakkında bilgiler sundu. “ 5.000 insana istihdam sağlayacak. 140.000 m2 GLA kiralanabilir Alanı bulunan Eyüp’te 600.000 m2 üzerine inşa edilen. uluslararası tema parklı. 5000 kapalı- 3000 açık Toplam 8000 araç Kapasiteli Otopark olacak. Ziyaretci turist sayısı İstanbul nufusunu % 15 artıracak.” Lunapark treni ile çevre gezilebileceği gibi adrenalin tutkunları için 3 saniye içinde 110 km / s hızı aşan Benzersiz farklı eğlence kültürü olduğunu dile getirdiği VIALAND hakkındaki katma değerleri sundu.

AMPD Alışveriş Merkezleri Grup Başkan Yardımcısı, Zafer BAYSAL Perakende Piyasası Ve Rekabet Durum Analizi başlıklı sunum yaptı.

FITCH Ratings tarafından. güçlü ve canlı bir ekonomi, yatırım notu derecelendirme
“Sürdürülebilir ve güçlü GSYİH Büyümesine işaret çekerek ,
30.1 yaş ortalaması ile Genç ve dinamik nüfus, 31/12/2012 tarihi itibariyle 75,6 milyon nüfusun çok olumlu demografik dağılımı; 0-14 yaş grubu nüfusun% 24,6 (18.857.179 kişi) temsil İşçi sınıfı yaş grubundaki nüfusun% 67.6 (51.088.202 kişi) temsil 65 yaş ve üzeri nüfusun% 7.5 temsil (5.682.003 kişi) Yüksek kentleşme (nüfusun% 77.3 şehirlerde ve varoşlarda yaşıyor), Güçlü tüketici harcamaları (2009 yılından bu yana% 20 büyüme), Rising zenginlik ve orta sınıf; PPP endeksine göre kişi başına gelir 16,000 $ 4 saat içinde Coğrafi konumu ve 1,3 milyar tüketiciye yakınlık zaman uçan 2012 yılında US $ 270 milyar dolarlık perakende satış hacmi, GSYİH'nın% 24 için hesap, Toplam perakende satış hacmi, 2030 yılında ABD 728.000.000.000 $ ulaşması bekleniyor” gibi örnek rakamlar verdi





Alışveriş Merkezleri Algı Araştırması Anket Sonuçları: Yakın Görünüm altında Alışveriş Merkezi ziyaretçileri
Gfk Türkiye İş Geliştirme Müdürü, Hakan Döngel - Müdür, Yeşim Yaşa Görgülü Tüketici Deneyimi hakkında bilgiler verdi yaptıkları ve kullandıkları “GfK Shopper Matrix” modeli kapsamında anketleri açıkladılar


İstanbul, Tekirdağ, Balıkesir, İzmir, Aydın, Bursa, Kocaeli, Ankara, Konya, Antalya, Adana, Hatay (İskenderun), Kayseri, Zonguldak, Samsun, Trabzon, Erzurum, Malatya, Gaziantep ve Şanlıurfa gibi Türkiye’nin 20 kentinde yaptıkları anketi “31 Ekim - 21 Kasım tarihleri arasında 1565 kişi ile yüz yüze görüşülmüş, Kalitatif aşamada ise “GfK SocioLog.dx” modeli kullanılarak değişik segmentlerdeki alışverişçi içgörüleri online platformda irdelenmiştir. GfK SocioLog.dx çalışması, İstanbul’da ikamet eden, 14 katılımcı ile 3 gün boyunca (19-21 Eylül tarihleri arasında) devam etmiştir. Ayrıca alışveriş merkezine giden ve gitmeyen katılımcılardan oluşan 6 fokus grup toplantısı (17-21 Eylül tarihleri arasında) gerçekleştirilmiştir. Alışverişcilerin AVM’ye gitme sıklığı ayda ortalama 5,6’dır

AB sosyo-ekonomik gruba mensup kişiler C1 ve C2 sosyo ekonomik gruba mensup kişilere kıyasla AVM’leri daha sık ziyaret ederken, gençler arasında da AVM’ye gitme sıklığı diğer yaş gruplarına göre daha yüksektir.” Gibi bilgiler verdiler.

MershimerGroup Servicesleuth CEO Haluk BİLGE -
Satışları artırmak için QR Kodları ve Mystery Shopping Kullanma Ve Maliyetleri Kesme HS Markalar Mystery Shopping hakkında bilgiler verdi gittikçe yaygınlaşan anında mobil telefonunuza alışverişnoktası önünde sunulan avantajı ile tüketiciyi haberdar eden sektörün ekonomin büyümesine rol oynayan çağdaş sistemin ayrıntılarını anlatarak perakendeye yeni bir boyut kazandırdıkarının detaylarını çizdi.



Turkven Yönetmen ve Yatırım Komitesi Üyesi - Sepin Sinanlioğlu İnceer Perakende Sektöründe Özel Sermaye Yatırımları sayesinde Büyüme,


Garanti Bankası Proje & Satınalım Finansmanı Müdürü, Moderatör Sayın Levent Kirazoğlu

Türkiye'de Yabancı Yatırımcılar- Kısa Ve Orta Vadeli Beklentiler- Başarı Öyküleri - Yabancı Diğer Gelişmekte Olan Piyasalar için karşılaştırıldığında Piyasa gözden geçirilmesi- Perakende Yatırımlar İçin Türkiye'ye girme zamanı. Faktörler. Onların Yatırım Kararları için teşvik konulu panelede Panelistler ; Türkiye - Azadea Grubu Ülke Müdürü Ali el-Halil -
Emaar Türkiye CEO Ozan Balaban, Aerium Türkiye YKB Antony Khoi, Amstar Geliştirme ve İnşaat Müdürü Ulf Pettersson, Turkven PE Yönetmen ve Yatırım Komitesi Üyesi Sepin Sinanlioğlu İnceer, Qubicon Türkiye Yönetici Ortak Patrick van Dooyeweert, Pramerica Real Estate Investors Genel Müdür Burhanettin Yurtseven. HS Markalar Mystery Shopping CEO Haluk BİLGE.


Anahtar Tasarım Öğeleri Ve Teknikleri: Yerel Düşün Ve Yerel Türk Pazarı için uygun mudur Nasıl Uyumlu Perakende Modeli Ön Mimar Sotiris TSOULOS.Türkiye'de RMJM Yeniden İcadı Perakende Stratejisi A.T. Kearney ortağı Michael Weiss


Perakende Özellikler Düşük Performanslı zaman konumlandırma düşünce Anahtar Unsurları
Altoon Ortaklar Bv Genel Müdür William J Sebring

Tüketiciler için Kişisel Marka Bir Yaşam Tarzı Seçimi, Farklılaştırılmış Perakende deneyimi Perakende Markaları Yapısı Melih Ödemiş

Panel konusu Yenilikçi Teknoloji ve Tasarım İle Perakende Deneyimi Mağaza Ciro Artışı Eşsiz Müşteri Ulaşımı, Talep oluşturma, Stratejik Deneyimleri Hakkında İlkeler Tasarımı,
Moderatör Dr Luca Cappuccitti - Yönetmen, Küresel Yeni İş Geliştirme - Stüdyo | H2G
Panelistler: SKM Projeler Kurucu Ortak Hakan Sekmen, Nova Sultani ortağı Mehmet S. Koca, Avrupa Emlak Yönetim Kurulu Üyesi Leon Goldwater RMJM Ön Mimar Sotiris Tsoulos

Türkiye'nin ilk ve tüketicilerin bir araya getirerek ve restoranlar sunan en büyük online yemek dağıtım portalı, Yemeksepeti.com Kurucu ve CIO Melih Ödemiş- Yemek Sipariş Online


Bilginet A.Ş Başkan, Eticad / Ercüment ERDEM “Küresel krizle birlikte dünyada geniş ölçekli bir değişim süreci yaşandığı görülmektedir. Tarihsel bir dönemece işaret eden süreç oldukça sancılı geçeceğe benzemektedir. Henüz dünya ekonomisinin ne yöne gideceği konusunda belirgin bir görüş, tahmin, plan ya da bir yönelim bulunmamaktadır. Tarihteki örneklerine bakıldığı zaman, doğrudan veya dolaylı olarak tüm toplumları etkileyen büyük ölçekli ekonomik krizlerin, her defasında yeni bir dönemin kapısını araladığı gözlenmektedir.” Konuşma arasında verdiği trendler ekonomik rakamsal bilgiler “ Türkiye Doğu-Batı ve Kuzey-Güney arasında doğal bir köprü işlevi görerek önemli pazarlara ulaşan etkili ve uygun maliyetli bir çıkış noktasıdır. Avrupa, Avrasya, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’daki 1,5 milyar müşteriye kolay erişim imkânı sağlamakta; bu coğrafya itibarıyla milli gelirleri toplamı 23 trilyon USD’ye ulaşan bir pazara erişim imkânı vermektedir. Bu büyüklükteki bir pazara yakınlığıyla Türkiye lojistik olarak avantajlı bir konumda bulunmaktadır.

Demografik göstergelere bakıldığında, 74 milyon kişilik bir nüfusa sahip olan Türkiye’nin, 29 yaş ortalaması ile oldukça genç ve dinamik bir nüfus yapısına sahip olduğu görülmektedir. Ülkemizin sahip olduğu işgücü, 25 milyon kişi civarındadır. Türkiye sahip olduğu iç pazar dinamiğinin yanı sıra stratejik önem arz eden coğrafi konumuyla da yabancı yatırımcıların ilgisini çekmektedir. Yılda yaklaşık 37 milyon turist çeken Türkiye’de 25.500 adet yabancı firma faaliyet göstermektedir.

Yurtdışında yerleşik kişilerin 2002-2012 yılları arasında Türkiye’ye yönelik doğrudan yatırımları $101 milyara ulaşmıştır. Söz konusu yabancı yatırımların yaklaşık $65,5 milyarı hizmetler sektörüne yönelirken, bu grupta $38,8 milyarlık sermaye akımı ile finans sektörü doğrudan yatırım şeklinde en fazla yabancı sermaye çeken sektör olmuş; bunu, $11,3 milyar ile bilgi ve iletişim sektörü, $4,9 milyar ile de toptan ve perakende ticaret izlemiştir. Toptan ve perakende ticaret sektörüne yönelen yabancı sermayenin %78’inin ($3,8 milyarının) son beş yılda geldiği dikkat çekmiştir. Türkiye ekonomisinin dinamik yapısını yansıtan perakende sektörü global kriz sonrası dönemde yıllık %5-6’lık istikrarlı bir büyüme sergilemekte ve 2012’de sektör cirosunun yaklaşık $ 280 milyara ulaştığı tahmin edilmektedir.” Diyerek yine genel profille uzun bir konuşma sundu.

Bilgilerin inovatif çalışmaların ve uygulamaların paylaşıldığı zirvenin ikinci günündede çok değerli isimler vardı her türlü konunun mercek altına alındığı zirveden tüm katılımcılar memnun ayrılarak sektöre büyüme getirecek her türlü ilhamı aldılar.

yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder