28 Nisan 2012 Cumartesi

YEREL ZİNCİRLER BULUŞUYOR- YEREL BİRLİKTELİKTEN KÜRESEL MARKAYA-YILMAZ PARLAR





YEREL ZİNCİRLER BULUŞUYOR

YEREL BİRLİKTELİKTEN KÜRESEL MARKAYA

Dördüncü ‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ organizasyonunu Haliç Kongre Merkezi’nde yapıldı. 

Türkiye’nin perakende liderlerini biraraya getiren 2 günlük ‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ organizasyonunda. ‘Kurumsal Yönetim’ ana teması ve ‘Yerel Birliktelikten, Küresel Markaya’ sloganıyla Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleşen Yerel Zincirler Buluşuyor 2012’nin açılışında TPF Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Aygün  yaptığı açılış konuşmasında, federasyonun 2023 hedefinin yıllık ortalama yüzde 15 büyüme ile 70 milyarın üzerinde ciro olduğunu ifade ederek  2023 yılında yerellikten çıkarak  uluslararası oyuncu sıfatında yılda 1 milyar ciroyu aşmış en az 10 federasyon üyesi firma olacak diyerek sektördeki hızlı büyümenin altını cizdi.

Aygün, yerel zincirlerin her geçen gün büyüdüğünü, yeni kurulan Van Derneği ile birlikte 14 Bölge PERDER Derneği, 330 şirkete ait 3 bin 282 perakende satış noktasında 65 bin 200 çalışanı ile Türkiye perakende sektörünün en güçlü örgütü konumunda olduklarını söyledi. Aygün, “TPF yıllık ortalama yüzde 20 büyüme oranı, 14,7 milyar TL ciro ve yüzde 30’u aşan pazar payı ile sektörün en önemli aktörü ve temsilcisidir” dedi.

Perakende yasasından sektörün beklentilerini sıralayan Aygün şunları kaydetti: “Haksız rekabetin engellenmesi, zararına satışların önüne geçilmesi, çalışma saatlerinin düzenlenmesi, imar durumlarının sektörün tüm oyuncularına aynı uygulanması, alt alta, yan yana birbirine 500 metreden daha yakın mesafelerle açılan market ve AVM’lerin önüne geçilmesi gerekiyor.  Bunların her biri Türkiye gibi sermaye ihtiyacı üst noktada olan bir ülke için büyük israf ve kayıptır. Pazarda her geçen gün azalan alternatif üretici, tedarikçi ve perakendeciler nedeniyle sektör de, müşteriler de 4 - 5 firmanın oyuncağı haline gelmesi tehlikesiyle karşı karşıyadır.”

Sektörün kapsamlı düzenlemelere ihtiyacı olduğunu söyleyen Aygün, “Bugün 200 milyara yaklaşan ciroya sahip sektörümüzün en kısa zamanda en kapsamlı bir düzenleme ihtiyacı olduğu aşikârdır. Bu noktada önerilerimizi sunduk, kapsamlı olarak sunmaya da hazırız: Temel önerimiz tıpkı enerji, bankacılık, finans vb. düzenleme kurulları gibi bir üst kurul oluşturulması ve sektöre komple çekidüzen verilmesidir. Bunun dışında kolay çözülebilecek şu konularda da mutlak düzeltme gerekmektedir. Bazı ürünlerin KDV’sinin yüzde 8 den yüzde 1’e çekilmesi memnuniyet verici. Ancak bu indirimin tüketiciye yansıması için yüzde 1 ile alınıp yüzde 8 KDV ile çıkışı yapılan ürünlerin perakende de çıkış KDV’sinin yüzde 1 olması gerekir ve bu durum kayıt dışılığı da körüklemektedir. Toptanda bu şekilde yapılan uygulama Cash&Carry toptan mağazaları adına rekabette yüzde 7‘lik bir haksız rekabet yaratmaktadır” dedi.

Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Aygün, bu yıl Yerel Zincirlere yurt dışında faaliyet gösteren zincir marketlerin üst düzey yöneticilerinin katıldığını ifade etti. Aygün, “YZB 2012, Romanya, Mısır, Bulgaristan, Ukrayna, Suudi Arabistan, Polonya, Gürcistan, Kazakistan, Dubai, Lübnan, Almanya, Azerbaycan, KKTC ve Özbekistan’dan yabancı alıcıları ağırlıyor. YZB 2012 kapsamında gelen yoğun sponsorluk ve fuar katılım talebini karşılayabilmek amacıyla açık otopark alanına bir prefabrik sergi salonu kuruldu. Böylece YZB’nin daha geniş mekanlarda daha sorunsuz bir alt yapıda gerçekleştirilmesi hedeflendi. Bu yıl YZB Fuarına 115 firma katılım sağladı ayrıca 30 firma da sponsor olarak yer aldı. Bu firmalar yaklaşık 300 büyük markayı temsil etmektedir” dedi.

Thinkers 50 Listesi’nde dünyanın en etkili 10 iş düşünürü arasında yer alan W. Chan Kim Organizasyonun açılışında yaptığı konuşmada  ‘Mavi Okyanus Stratejisi’ni anlattı.

Coca Cola, Eczacıbaşı, Evyap, Unilever, Ülker ve Sütaş’ın ana sponsorluğu, Hayat’ın ‘Perakendenin Hayatı’ sponsorluğunda düzenlenen organizasyonun açılışına Gümrük ve Ticaret Bakan Yardımcısı Fatih Metin de katıldı.

Fuar ve konferans olarak iki bölümünden oluşan etkinliğin ana konuşmacısı Thinkers 50 listelerinde dünyanın en etkili ilk 10 iş düşünürü arasında yer alan Uluslararası Yönetim Stratejisi Profesörü W. Chan Kim oldu. INSEAD’da Boston Consulting Group Bruce D. Henderson Kürsüsü Strateji ve Uluslararası Yönetim Profesörü, Davos’taki Dünya Ekonomik Forumu üyesi, Avrupa Birliği’nin de danışmanı olan W. Chan Kim rekabete bakış açısını değiştiren ‘Mavi Okyanus Stratejisi’ni anlattı.

‘Kurumsal Yönetim’ temalı organizasyonda başarılı işlere imza atmış birçok işadamı ve akademisyen de konuşmacılar arasında yer alıyor. Uluslararası Yatırımcılar Derneği Başkanı İzzet Karaca ‘Türk Perakendeciler Küresel Marka Olma Yolunda’, perakende profesyoneli Servet Topaloğlu ‘İş Modeli İnovasyonu’, Value Partners’da Direktör Marco Ferrara ‘Yeni Nesil Kooperatif Perakendeciliği’, akademisyen Yılmaz Pekmezcan ‘Türkiye Perakende Sektörü Aile Şirketleri Araştırması’ konuları ile yer aldı. Aile şirketleri danışmanı ve yazar Dr. İlhami Fındıkçı ile Sanko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Abdulkadir Konukoğlu ‘Aile Şirketlerinde, Kurumsal Yönetim’ konusunu işledi.

 Üçge Yönetim Kurulu Başkan Vekili Okan Aras’ın moderatörlüğünde Hakmar Yönetim Kurulu Üyesi İsa Albayrak, Altunbilekler Yönetim Kurulu Üyesi Öznur Altunbilek, Hadim İcra Kurulu Üyesi Mustafa Gürel ve Biçen Yönetim Kurulu Başkanı İhsan Biçen ‘Yerel Zincirlerde Kullanılan Başarılı Bilişim Uygulamaları ve Çözüm Önerileri’ konusunu tartışacak.  Ekonomist, TV yorumcusu ve Kemerburgaz Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Emre Alkin ve İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Kerem Alkin ‘Türkiye ve Dünya Ekonomisinin Geleceği ve Perakende Sektörü’ konusu ile ilgili fikirlerini paylaştılar.

‘İnovasyon’ konusu ile Yıldız Holding Global Inovasyon ve Ar-Ge Grup Başkanı Bilal Moussa Kaafarani, ‘Alış Veriş Davranışlarındaki Değişim’ konusu ile Nielsen Tüketici Araştırmaları Direktörü Bahadır Tomaç ve ‘Marka, Hatırda Kalıcılık, Bilinçaltı Mesajlar’ konusu ile Akademisyen, Oyuncu ve Sihirbaz Kubilay Tunçer ikinci günde yer alan diğer konuşmacılar olacak. Etkinlik, Tolga Çevik’in tek kişilik gösterisi ile sona erdi. 

Fuar alanında çeşitli firmalar ürünlerini sergildiler katılımcıları bilgilendirdiler. İş ilişkilerini geliştirdiler yeni parlar elde ettiler.

Bunlar Arasında en fazla ilgiyi Kargem Mağaza Yöneticisi Geliştirme oldu. Sertifika programlarını stand ziyaretinde sorduğumuzda şöyle açıkladılar
Sertifika Programı’nın ilk 4 durağı  
11 Mayıs/30 Mayıs 2012 Mersin- 13 Mayıs/01 Haziran İstanbul-18 Mayıs/06 Haziran  Konya-20 Mayıs/08 Haziran Erzurum

Perakende sektörünün pek çok önemli projeye imza atan uzman eğitim-danışmanlık firması KARGEM, sektörün çok önemli bir ihtiyacını gidermek üzere “Mağaza Yöneticisi Geliştirme Programını” 4 ilde açıyor. Mersin, İstanbul, Konya ve Erzurum’da başlayacak ve 10 sürecek olan programlara tüm mağaza yöneticileri ve adayları, mağaza yönetici yardımcıları ve kendilerini geliştirmek isteyen perakende çalışanları katılabilecekler.

Perakende sektörünün en önemli noktası olan mağazalardaki verimliliği ve yönetim etkinliğini artırmayı hedefleyen Mağaza Yöneticisi Geliştirme Programları, satınalmadan siparişe, teknolojiden finansa tüm fonksiyonların yönetimi ile ilgili kapsamlı bilgi içeriyor. Program sonunda sertifikalandırılacak olan yöneticiler ve yönetici adayları şu başlıklarda eğitim alacaklar;
Satış
-         Görsel Düzenleme ve Alan Yönetimi
-         Ürün Yönetimi
-         Demirbaş ve Sarf Malzeme Yönetimi
Pazarlama
-         Pazarlama Kurgulamaları, Genel uygulamalar, Fiyatlandırma
-         CRM ve Genel Uygulamalar
Personel
-         Genel Yönetim
-         İK Uygulamaları
Nakit Yönetimi
-         Mağaza Matematiği
-         İş Prosedürleri
Risk Yönetimi
-         Ürün Riskleri ve Hijyen
-         Çalışma Ortamındaki Riskler
-         Program ile ilgili telefon  0 216.337 33 03 mail  info@kargem.com.tr web www.kargem.com.tr  
-         yilmazparlar@yahoo.com

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder