13 Aralık 2015 Pazar

Kervansarayların dili-Ressam Pınar Çimen sergisi-Nişart Galeri-Yılmaz Parlar


Kervansarayların dili
Ressam Pınar Çimen Kervansaraylarla ilgili muhteşem sergisini Nişart Sanat Galerisinde gerçekleştirdi.
10.yüzyılda Orta Asya'da Selçuklu hanları tarafından, ticaret yolları üzerindeki kurulan konak yeri olan Kervansarayların anlatacakları çok hikaye vardır.
Yine onların dili olan sanatcı Pınar Çimen bin yıldır bilincimizin kıvrımlarına kalıcı görüntüler dizisinin zamana bağlamda çizgiye çekmeyi sanatıyla ifade ediyor.
10 yıldan bu yana Türkiye’deki kervansarayları gezip, fotoğraflayan daha sonra onları tablo haline getiren sanatcı sunduğu eserler ile arasında duygusal ilişkiyi sinerjiyi hatırlatan zihnimizde yankılanması sunum unsurlarıyla bütünleştiği şeklinde açıklanabilir.  

Eserlerdeki İfadesinin temposunu hazırlıyan mekanizmanın tarihsel bir içerikle yer aldığı kalıcılığı, Ruhun saf duygusuna yakın kendi özgür bilincli iradesinde kervansaray kültürü çok önemli gibi görünüyor. Dogu Batı arasında görünmez bir köprü simgesel düşşsel boyutlar geçmişin zamana çağrışımı artırıyor.


Ressam Pınar Çimen açılışda yaptığı konuşmasında sebebleri, tutkusunu mana yüklü sözleri bizi adeta geçmişe götürdü. Kültür mirasımıza sahip çıkmamaız gerektiğinin bir kere daha altını kalın çizgiyle çizdi. Pınar Çimen “Tüm dünya başka şeyler için savaşırken ben kervansaraylar için savaşmayı seçtim. Bakımsız virane halleri beni çok üzdü. Tarihe meydan okuyan o yorgun bedenlere renklerimle ses olabilmek istedim. Resimlerimde kullandığım kırmızılar çığlıkları, turuncular, morlar ise fısıltıları. Eskimiş, unutulmuş, kaderine terk edilmiş kervansaraylar renklerle sanki yeniden dile geldi, böyle hissediyorum, mutluyum. Ticaret yolları üzerinde kurulan kervansarayların tarihte çok önemli bir misyona   ancak günümüzde yeterli desteği göremekdedir. Bu yapılar bizim tarihi mirasımız. Ancak, öyle yapılar gördüm ki içerisinden maalesef asfalt yol geçiyor. Ben bir sanatçı olarak bu duruma renklerimle ve çevremle dikkat çekebileceğimi düşündüm. Yüreğimdeki bütün devinimi, gizi, duyguyu resimlerime yansıttım. İşte Çin’den Avrupa’ya kadar ticareti koruyan yapıların bendeki öyküsü böyle başladı” dedi. 

30 eserden oluşan ve Anadolu coğrafyasındaki Selçuklu kervansaraylarını konu alan sergi, Çimen’in uzun sanat yaşamındaki önemli köşe taşlarını yansıtıyor. Sanatseverler 15 Aralık 2015 tarihine kadar Nişart Maçka Galeri’de sanatseverlerin ziyaretine açık.
Nişart galeri sahibi Nihat Tokat ile yaptığımız söyleşide Niş Art Gallery, otuz senedir varlığını sürdüren sanat hayatına yön verecek bağlantılara sahip, güncel sanat akımlarını takip eden, yeniliğe açık, sanatserverlere benzersiz bir ortam yaratan, bilgi paylaşımının gücüne inanan ve bunu vizyon edinnmiş bir güncel sanat galerisi olduğunu, Yonca Tokat ile birkaç sanat galerileri daha olduğunu söyledi.


 yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder